Fredag - premiär åk!

Theo idag när han åt frukost, själv låg man och sov då!

Min dag började vid 9 tiden, låg o vred o vände mig i sängen av smärtan från min jävla arm KAPA av den snälla!
Gick inte upp fören vid 10, Tindra hon sov vidare ett tag till så jag hann göra mig iordning.
Idag bestämde vi oss nämligen för att ta en premiärtur med syskonvagnen, Tindras första gång i en vagn.

Tyvärr märkte vi att sulkyn har kassa däck, vrider sig och svänger dit den vill, lever sitt egna lilla liv.
Sen vädret var nog inte det bästa, sol var det men fart i vindarna var det också, blåste kallt som fan med andra ord. Blev en tur till outletbutiken, men hittade ingenting så gick till H:s jobb så han och några till fick se vår lilla dotter.

Sen svängde vi förbi järnia där vi äntligen hittade en kedja till dörren, nästan 200:- kostade den så nu får vi hoppas den är barnsäker! Minimannen har ju börjat låsa upp dörren han o sticker ut sitt huvud o ropar:

- Mommo Mommo

Mormor är poppis hon!
Sen blev det en tur in på coop, handlade lunch som vi aldrig åt då detta hände innan vi kom hem:



(nej sulkyn är varken grön eller gul, solen som får oss att tro det den är svart!)

Mina fina barn sov nämligen.
Så Theo fortsatte sova, tiias fick bära upp honom i sängen sen la även han sig och sov middag.
Själv myste jag med dottern och ringde hc fick tid klockan 15.00

H skjutsade dit mig, det första jag gjorde när jag kom dit var att sätta handen i en blöt fläck i soffan, NÅGONS KISS? VAFAAAAN.
For upp illa kvickt in på toaletten skrubba handen med divierse tvål och handsprit.
Phuu går ut möter folks undrande blickar, låssas vara helt normal sätter mig och andas ut..
Sitter fortfarande brevid kissfläcken men behåller händerna i knäet.

Efter en stund kommer en närgången tjej hon sätter sig nära mig, jag hinner inte förvarna om den blöta fläcken som kan vara någons kiss innan hon suttit sig ner, så ja kniper igen hon kanske precis missade den?.

Får vänta 50 min (är ju så med "akut tider" man får vänta läänge) innan det är min tur, får komma in, doktorn kommer trycker på armen o frågar om det gör ont, nej säger jag, nähä men det här då? Nej säger jag.
Sen får jag lyfta armen det gör ont fyfan!

O sen sitter jag där framför en nollställd läkare som inte har en aning om vad som kan vara felet.
Sen ammar ju jag som pricken över i:et, vilket innebär att medicin som smärtlindrar är sällsynta.

Voltaren får jag tydligen äta i mindre mängder, men säger jag.
Jag kan ju inte svälja piller.
Det finns ju stolpiller säger min läkare
STOLPILLER nä fyfan inga stolpiller för mig tack!
Så hittar han att det finns som injektion, en sån får det bli!

Får komma till en sköterska som ska ge mig sprutan, FYFAN en nål lika lång som mitt lillfinger smal är den men fan va lång blir alldeles kallsvettig.
Sen säger sköterskan vill du stå eller ligga jag ska ge den på rumpan.

PÅ RUMPAN?
Seriöst plåga mig mer tänker jag.
Lägger mig ner och hon visar var hon ska sticka in den, det var faktiskt i ryggslutet, det räknar inte jag som rumpan menmen..
Den skulle sitta i en muskel i varje fall.
Håller mig om huvudet rädd för sticket som tydligen kan göra ont.
Är berädd på extrem smärta snart kommer den snart kommer den.
Känner ett pyttelitet stick, tänker jaha har hon stuckit fel nu och ska börja om.
Men nej då hon hade stuckit rätt fast tydligen var hon rädd hon trodde jag hade jätte ont eftersom jag höll mig om huvudet haha.

När jag fått sprutan fick jag sitta i väntrummet o läsa tidning,
Satt o läste en artikel om en liten flicka som föddes med en dödlig sjukdom trisomi18, hon blev bara 3 månader gammal. Bloggen hittar ni HÄR http://trisomi18yuki.wordpress.com/ Satt där med gråten i halsen och ögonen helt tårade när min läkare kom tillbaka, han måste trott jag hade nå psykiskt fel han.
Vi bestämde i varje fall jag skulle börja äta voltaren i helgen helst bara 2 om dagen men om jag fick jätte ont i armen så kunde jag köra på 3 men bara i nödfall då voltaren går ut i bröstmjölken men det påverkar inte barnet om man inte äter allt för mycket.
Ska även ringa sjukgymnast som ska bedömma vad som kan vara fel på min förjävliga arm!
H kom o skjutsade hem mig, med sig hade han jätte fina tulpaner till mig :D.

Resten av kvällen hände inte så mycket käkade enchiladas som smakade tomatpuré (det var min sambo som testade göra det för första gången).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0